Doc.gr
Δημοσιεύτηκε: Σάββατο, 03 Μαΐου 2014
Η ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΑΣΘΕΝΟΥΣ ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΑ ΝΕΑ ΔΕΟΜΕΝΑ, ΣΤΗΝ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΕΠΟΧΗ ΤΗΣ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΠΟΙΗΣΗΣ
  


Στην σημερινή εποχή της παγκοσμιοποίησης, σχετικά με τον Χριστιανισμό και δη την Ορθοδοξία μας, γίνεται σ’ όλους αντιληπτό ότι τα μέτρα που πρέπει να ληφθούν από τους δύο βασικούς φορείς, την Εκκλησία και την Πολιτεία,( αφού εκείνη έχει την νομοθετική εξουσία στα χέρια της ) για να κάνει πράξη προτάσεις επιτροπών Βιοηθικής και Δεοντολογίας είναι σημαντικά και απόλυτα αναγκαία,
όσο ποιο σύντομα γίνεται.   Με αυτές τις ρυθμίσεις, οι νέοι, που θα ξεκινήσουν από σήμερα τις σπουδές τους, αλλά και οι παλαιότεροι, όσο αυτό είναι δυνατό, να διαμορφώσουν και να τελειοποιήσουν την ηθική τους συνείδηση και τήρηση των αρχών τους, για δόμηση κοινωνίας στην οποία η ευγονική θα αποτελεί πηγές προόδου και ηθικής ισορροπίας της λειτουργίας της και όχι εργαλεία καταδυνάστευσης και κακοποίησης της ελευθέρας βούλησης του ανθρώπου.   Συγκεκριμένα καταθέτουμε τις ποιο κάτω τέσσερις προτάσεις:   ***Διερεύνηση από τους ειδικούς ,τι είδους επιστήμονες έχουμε από τις Σχολές σήμερα, αλλά και θέλουμε να έχουμε στην νέα χιλιετία.   Τι χρειάζεται ο νέος της σύγχρονης εποχής για να παρέχει αποτελεσματική κάλυψη στον συνάνθρωπο  του;   Μελέτη και δημιουργία αντικείμενου εκπαίδευσης στις σχολές και καθορισμός ειδικών κριτηρίων εισαγωγής στην  σχολή νέων με ζήλο και αγάπη για το λειτούργημα που επιλέγει ο καθένας, γεγονός που θα δημιουργήσει ικανότητα άσκησης, για τον επιστήμονα της νέας χιλιετίας.   ***Οι νέες συνθήκες που δημιουργούνται από τις εξελίξεις της επιστήμης , απαιτούν ειδικά εκπαιδευτικά προγράμματα με υψηλή εμβέλεια και επιτυχία στην απόδοση τους.   Οι νέοι θα βελτιώσουν την εκπαίδευση του εαυτού τους και θ’ αποκτήσουν γνωσιολογική πληρότητα και συνείδηση ευθύνης καθήκοντος.   Χρειάζεται η επιστήμη, εκπαίδευση ειδικών ικανοτήτων από τους φοιτητικούς χρόνους των θεραπόντων της, ώστε να ενστερνίζονται το γνωστικό τους αντικείμενο.   ***Στις Σχολές των Πανεπιστημίων όλων των χωρών, πρέπει να ιδρυθεί έδρα  Βιοηθικής και δεοντολογίας, ώστε να γίνει πράξη ο ανθρωπιστικός χαρακτήρας της Επιστήμης και να διατηρηθούν οι πανανθρώπινες ανθρωπιστικές ελληνικές αξίες.   Δεν είναι σωστό η τεχνολογία να καταστρέψει «το ωραίο, το μεγάλο και τ’ αληθινό», του Ελληνικού και Χριστιανικού στην συνέχεια μεγαλείου και να «κτισθεί», μεταφορικά, ένας σύγχρονος πύργος της Βαβέλ, από την σύγχυση των αξιών της ζωής.   ***Η εξελίξεις της πληροφορικής, της μοριακής & βιοτεχνολογίας, φέρνουν νέες γνώσεις στο γνωστικό αντικείμενο των επιστημονικών δεδομένων. Αλλά ο νέος, δεν μπορεί να εγκαταλείψει την προσφορά του, για την νέα αυτή κατάσταση της παγκοσμιοποίησης.   Χρειάζονται, λοιπόν, εκπαιδευτικά προγράμματα ανάλογα, με ειδικά εκπαιδευμένους εκπαιδευτές και εκπαίδευση των ίδιων των εκπαιδευτών, ως προς την νοοτροπία και τα μοντέλα εφαρμογής στην κάθε χώρα, ανάλογα με την κουλτούρα και τον πολιτισμό του λαού της.                   Συμβουλές διακεκριμένων επιστημόνων και φιλοσόφων, στην ερώτηση της ικανότητος του γιατρού της νέας χιλιετίας, στην άσκηση του λειτουργήματός του ήταν ενδεικτικές:   «Προσπάθησε να μην οδηγείσαι από το κέρδος και στηρίξου στις τυχαιοποιημένες κλινικές δοκιμές, καθώς εντυπώσεις μπορεί να παραπλανούν»(Silvia Franceschi,Aviano,Lanset,1999).     «Είναι σημαντικότερο να είσαι ασφαλής, παρά έξυπνος ιατρός»(P.Kandela GP-UK-1999).   «Θ’ ακολουθούσα τον αφορισμό του Alexander Pope: Μην είσαι ο πρώτος που δοκιμάζει το καινούργιο, αλλά ούτε και ο τελευταίος που εγκαταλείπει το παλαιό»(S.Hellman-Sicago-Lanset-1999).   «Πάντα να χαμογελάς στους ασθενείς, πολλοί λίγοι ιατροί το κάνουν»( S.Look-Lancet-1997).   «Σκέψου που θα επιτευχθεί η εντυπωσιακότερη ανάπτυξη και οι σημαντικότεροι θεραπευτικοί νεωτερισμοί στα επόμενα 20-40 χρόνια. Προσωπικά ψηφίζω λοιμώξεις, ογκολογία και ψυχιατρική»(Bob Kentell-Edibourg-Lanset-1997).   Στο περίπλοκο και μεταβαλλόμενο περιβάλλον που διαμορφώνει η πρόοδος της επιστήμης και της τεχνολογίας, η βιο-ηθική έχει σαν αντικείμενο να μελετήσει και να περιφρουρήσει το αγαθό του βίου, αλλά και να περισώσει το« πρόσωπο » του ανθρώπου, όπως διαμορφώθηκε από την ιστορία, την νομική επιστήμη και κυρίως από την φιλοσοφία, αλλά και όπως υπάρχει στην θρησκευτική παράδοση.   Πρέπει να δούμε τα ανθρωπολογικά προβλήματα μέσα από την θεολογία, την οικονομία, τη σωτηριολογία και την εσχατολογία. Είναι αφορμή τα επιτεύγματα, να οδηγήσουμε την αναζήτηση του ανθρώπου στα ενδότερα και τα υψηλότερα της ζωής και της ύπαρξής του.   Κατά την ελαχίστη γνώμη μας, η εφαρμογή αυτών των προτάσεων και πολλών άλλων από ειδικούς, θα καταστήσουν την Ιατρική επιστήμη του μέλλοντος φως από το διαχρονικό Φως του Άστρου της Βηθλεέμ, στην νέα χιλιετία.       Σάπικας Ε. Δανιήλ Καθηγ.Θεολόγος       

  • Διάδωσέ αυτό το άρθρο: